Legutóbbi frissítés 2020. május 18.
ALPOK 2012
2012. július 7-23.
17 nap
Budapest Sopron vonattal - Sopron - Semmering - Langenwang - Schoberpass - Liechtensteinklamm -
Grossglockner Hochalpenstrasse 2504m - pihenésképp Iselberg-pass 1209m - Olaszország -
Staller Sattel 2052m - Ausztria - Brenner-hágó - Timmelsjoch 2509m - Olaszország -
Passo dello Stelvio 2758m - Bormio - Passo Foscagno 2291m - Passo di Eira 2211m -
Livigno - Svájc - Forcola di Livigno 2315m - Bernina pass 2328m - Samnaun
(svájci terület, amely 1905-ig csak Ausztria felől volt megközelíthető,
így kizárták a svájci vámterületről, és ez azóta is így van, Livignohoz hasonlóan ma is vámmentes terület) - Ausztria -
Landeck - Innsbruck, innen hazáig vonattal... ezek persze inkább csak álmok, de a tervek ebből születnek.
Szükségünk van két jó sofőrre és valahogy a bicajok szállítását is meg kell oldanunk...
Amennyiben a fenti két problémát sikerül megoldani és az időjárás is kegyes lesz hozzánk akkor jó esély van, hogy a fenti álmok valóra válnak.
A programunk lassan kezd kirajzolódni (az első 3 nap kb. 400km)
0. 2012. július 6. pétek 17:00 - 18:00 bepakolás
1. Találkozó 3/4 6 = 05:45 Keleti-pu. Kerepesi úti oldal
Budapest 6:10 Keleti-pu - Sopron 8:40 vonattal - Sopron - Schottwien (a sokat emlegetett "muskátlis ház") - Semmering - Langenwang (eddig a 2004, a 2008-as és a 2011-es túra résztvevőinek ismétlés)
2. Langenwang - Bruck/Mur - Schoberpass - Liezen - Aigen (Itt is aludtunk már 2008-ban és 2011-ben)
3. Aigen - Schladming - Radstadt - Liechtensteinklamm !!! - Fusch/Glocknerstrasse
4. Fusch/Glocknerstrasse - Grossglockner Hochalpenstrasse - Hochtor 2504m - Döllach
5. Döllach - Iselsbergpass 1209m - Lienz - Matrei
6. Matrei - Staller Sattel 2052m - Brunico
7. Brunico - Brennerpass (2004-ben délről, 2008-ban északról másztuk meg, de most biztosan nem fog esni!
) - Innsbruck mellett el nyugatra
8. Innsbrucktól - Ötz-tal (sokak szerint Ausztria legszebb völgye) - Sölden
9. Sölden - Vent-tal - Sölden - esetleg megnézzük, hátha maradt valami a gleccserből
10. Sölden - Timmelsjoch 2509m - Meran
11. Meran - Prato - majd még egy kis lanka felfelé
- Trafoi
12. Trafoi - Passo dello Stelvio 2758m - Bormio
13. Bormio - Passo Foscagno 2291m - Passo di Eira 2211m - Livigno
14. Livigno - Forcola-pass 2315m - Berninapass 2330m - Zernez
15. Zernez - Samnaun - Landeck
16. Landeck - Innsbruck
17. hazautazás - ez nagyon unalmas lesz :(
Innsbruck 11:06 - Wien Westbahnhof 16:18
Wien Südbahnhof 18:37 - Győr 20:10
Győr 20:31 - Budapest Déli-pu 22:35 (és még lehet, hogy késni is fog)
és innen már csak haza kell tekerni...
Ez az útvonal elsősorban a '99-es és a 2004-es túrák legszebb részeiből lett összeállítva. Nekem majdnem a teljes útvonal ismétlés, jóformán csak Samnaun lenne az újdonság (ott eddig csak autóval jártam - azzal is izgalmas volt) mindenképpen javaslom, hogy olvassátok el a 2004-es Alpok-túra beszámolóját! Ugyan most Hallstatt kimarad, de az 2008-ban és 2011-ben is szerepelt a programunkban.
Szükségünk van két jó sofőrre és valahogy a bicajok szállítását is meg kell oldanunk...
Amennyiben a fenti két problémát sikerül megoldani és az időjárás is kegyes lesz hozzánk akkor jó esély van, hogy a fenti álmok valóra válnak.
A programunk lassan kezd kirajzolódni (az első 3 nap kb. 400km)
0. 2012. július 6. pétek 17:00 - 18:00 bepakolás
1. Találkozó 3/4 6 = 05:45 Keleti-pu. Kerepesi úti oldal
Budapest 6:10 Keleti-pu - Sopron 8:40 vonattal - Sopron - Schottwien (a sokat emlegetett "muskátlis ház") - Semmering - Langenwang (eddig a 2004, a 2008-as és a 2011-es túra résztvevőinek ismétlés)
2. Langenwang - Bruck/Mur - Schoberpass - Liezen - Aigen (Itt is aludtunk már 2008-ban és 2011-ben)
3. Aigen - Schladming - Radstadt - Liechtensteinklamm !!! - Fusch/Glocknerstrasse
4. Fusch/Glocknerstrasse - Grossglockner Hochalpenstrasse - Hochtor 2504m - Döllach
5. Döllach - Iselsbergpass 1209m - Lienz - Matrei
6. Matrei - Staller Sattel 2052m - Brunico
7. Brunico - Brennerpass (2004-ben délről, 2008-ban északról másztuk meg, de most biztosan nem fog esni!

8. Innsbrucktól - Ötz-tal (sokak szerint Ausztria legszebb völgye) - Sölden
9. Sölden - Vent-tal - Sölden - esetleg megnézzük, hátha maradt valami a gleccserből
10. Sölden - Timmelsjoch 2509m - Meran
11. Meran - Prato - majd még egy kis lanka felfelé

12. Trafoi - Passo dello Stelvio 2758m - Bormio
13. Bormio - Passo Foscagno 2291m - Passo di Eira 2211m - Livigno
14. Livigno - Forcola-pass 2315m - Berninapass 2330m - Zernez
15. Zernez - Samnaun - Landeck
16. Landeck - Innsbruck
17. hazautazás - ez nagyon unalmas lesz :(
Innsbruck 11:06 - Wien Westbahnhof 16:18
Wien Südbahnhof 18:37 - Győr 20:10
Győr 20:31 - Budapest Déli-pu 22:35 (és még lehet, hogy késni is fog)
és innen már csak haza kell tekerni...
Ez az útvonal elsősorban a '99-es és a 2004-es túrák legszebb részeiből lett összeállítva. Nekem majdnem a teljes útvonal ismétlés, jóformán csak Samnaun lenne az újdonság (ott eddig csak autóval jártam - azzal is izgalmas volt) mindenképpen javaslom, hogy olvassátok el a 2004-es Alpok-túra beszámolóját! Ugyan most Hallstatt kimarad, de az 2008-ban és 2011-ben is szerepelt a programunkban.
A TÚRA ZÁRTKÖRŰ, CSAK AZ ISTVÁN GIMNÁZIUM DIÁKJAI JELENTKEZHETNEK!
A jelentkezőknek legalább 3 ( kezdőknek 5 )
- ebből 1 kétnapos sátras -
felkészítő túrán részt kell venniük!
Kérdezhetitek, hogy szinte még meg se jöttünk! No, igen, de volt aki már az utolsó este szomorúan jegyzte meg: "De kár hogy vége!"
Ketten pedig amikor még félúton se jártunk már a 2012-es túráról kérdezgettek.
(Írtam mindezt 2011. augusztus közepén.)
A 2008-as és 2009-es résztvevők közül is sokan jelezték, hogy számítanak újabb Alpok túrára
(és akkor a 2011-ben más programok miatt kimaradtakról nem is szóltam).
Érdeklődők tehát már jócskán vannak
(aztán lehet h a végén érdeklődés hiányában elmarad

Az anyagiakról eddig nem esett szó pedig lehet, hogy ez sokaknak problémát fog okozni.
:(
A hektikusan változó Ft/Euro árfolyamok miatt 300Ft/Euro árfolyammal számolva próbáltam egy durva becslést tenni a részvételi költségekre. Tavaly 13nap/12 éjszaka időtartamú túrára 25eFt+200€= kb. 85eFt volt a részvételi költség. Az idén ez jelentősen drágul. A nemzetközi vonat többletköltsége a Bp-Sopronhoz képest kb. 20-22eFt (Innsbruck-Bécs-Győr csoportos jegy - igaz elméletileg ebben kerékpár szállítása is benne van - 75,70 Euro (kb. 23-24eFt). 2009-ben kevesebbe volt a Bp-Genf-Bp. repülőjegyünk. Ma is kevesebb lenne. Persze bicajszállítás nélkül. Vajon miért ilyen iszonyúan drága a vonat? Talán mert kell neki sín meg váltó meg szemafor meg nagy a légellenállása lent, alacsonyan a nagy sűrűségú levegő miatt.) Sajnos vonatozás nélkül nem tudunk igazán messzire menni. A túra időtartama hosszabb, durva becslés alapján a tavalyi (13nap/12éjszaka) 85e/12,5=6.800Ft/nap, idén 17nap/16éjszaka 16,5*6.800=kb. 112eFt, a busz is többet megy, időben és főleg távban. Sajnos az üzemanyag árak (+25-35%), úthasználati díjak, autópályamatricák árai sem csökkentek és várhatóan nyárig nem is fognak csökkenni. Ha ezt összeadom, akkor a végösszeget le se merem írni. Remélem csak a számológépem romlott el, amikor 132e+üzemanyagáremelés, közel 140e vagy inkább azt meghaladó összeget írt ki. Részletes kalkulációt csak a résztvevők számának, a konkrét buszkölcsönzés és a pontos program ismeretében tudok készíteni. Ha a 2009-es "szupertúra" létszámával mennénk akkor talán 120-125e körül megállna a vége.
:(
A hektikusan változó Ft/Euro árfolyamok miatt 300Ft/Euro árfolyammal számolva próbáltam egy durva becslést tenni a részvételi költségekre. Tavaly 13nap/12 éjszaka időtartamú túrára 25eFt+200€= kb. 85eFt volt a részvételi költség. Az idén ez jelentősen drágul. A nemzetközi vonat többletköltsége a Bp-Sopronhoz képest kb. 20-22eFt (Innsbruck-Bécs-Győr csoportos jegy - igaz elméletileg ebben kerékpár szállítása is benne van - 75,70 Euro (kb. 23-24eFt). 2009-ben kevesebbe volt a Bp-Genf-Bp. repülőjegyünk. Ma is kevesebb lenne. Persze bicajszállítás nélkül. Vajon miért ilyen iszonyúan drága a vonat? Talán mert kell neki sín meg váltó meg szemafor meg nagy a légellenállása lent, alacsonyan a nagy sűrűségú levegő miatt.) Sajnos vonatozás nélkül nem tudunk igazán messzire menni. A túra időtartama hosszabb, durva becslés alapján a tavalyi (13nap/12éjszaka) 85e/12,5=6.800Ft/nap, idén 17nap/16éjszaka 16,5*6.800=kb. 112eFt, a busz is többet megy, időben és főleg távban. Sajnos az üzemanyag árak (+25-35%), úthasználati díjak, autópályamatricák árai sem csökkentek és várhatóan nyárig nem is fognak csökkenni. Ha ezt összeadom, akkor a végösszeget le se merem írni. Remélem csak a számológépem romlott el, amikor 132e+üzemanyagáremelés, közel 140e vagy inkább azt meghaladó összeget írt ki. Részletes kalkulációt csak a résztvevők számának, a konkrét buszkölcsönzés és a pontos program ismeretében tudok készíteni. Ha a 2009-es "szupertúra" létszámával mennénk akkor talán 120-125e körül megállna a vége.
Javasolt létszám tehát 19 bicajos + 2 sofőr = 21, ami 2009-ben nagyon bevált.

Ez meg itt a reklám helye!
Csak most, csak Neked, akciósan... és alighanem utoljára!
20. éve az Alpok hágóin! (1993-ban voltam először.)
Szinte már nincs esély arra, hogy még ilyeneket szervezzek.
Lassan ideje visszavonulnom, de még most az egyszer...
Tehát ne hagyd ki!
Tudom, hogy későn szólok, de ha ezt most kihagyod,
alig van esélyed, hogy valaha is eljutsz bicajjal ezekre a helyekre.
Aki már járt velem az Alpokban, büszkén mesélheti majd unokáinak, hogy
" - Nagyanyád, nagyapád bicajjal fent járt Európa leg-leg-leg... hágóin
- Na, de Nagyi! Ekkorát azért nem kellene lódítani! - mondja majd az unokád."
Visszanézve a képeket sokszor én is úgy érzem, szinte hihetetlen, hogy átlagos diákjaimmal együtt mire voltunk képesek.
Ami még az idei túra mellett szól: a Glockner-úton ritkán fordul elő, hogy júliusban még hófalak vannak. Az elmúlt télen Ausztriában rekod mennyiségű hó esett, és ha nem jön koranyáron hosszan tartó, extrém kánikula, akkor ez a hó július közepéig biztosan kitart.
TEHÁT! Csak most, csak Neked, akciósan...
Igen! 17 napos extrém kaland-nyaralás 120eFt részvételi díjért! (Ahol a Magyországon nyugat-európai árakhoz képest olcsón megvásárolt kajádat kísérőautó szállítja és a javasolt költőpénz, amiből az elmúlt évek tapasztalatia alapján ki lehet jönni, 25-30 Euro.)
A kb. 120eFt részvételi díj tartalmazza az utazás költségeit kerékpárszállítással Budapestről Sopronba és vissza Innsbruckból Budapestre, a kísérőautó költségeit (a csomagok szállítás a túra egész tartamára), a szállásköltségeket kempingben 16 éjszakára, betegség- és balesetbiztosítást. ("apróbetűs" rész nélkül)
" - Nagyanyád, nagyapád bicajjal fent járt Európa leg-leg-leg... hágóin
- Na, de Nagyi! Ekkorát azért nem kellene lódítani! - mondja majd az unokád."
Visszanézve a képeket sokszor én is úgy érzem, szinte hihetetlen, hogy átlagos diákjaimmal együtt mire voltunk képesek.
Ami még az idei túra mellett szól: a Glockner-úton ritkán fordul elő, hogy júliusban még hófalak vannak. Az elmúlt télen Ausztriában rekod mennyiségű hó esett, és ha nem jön koranyáron hosszan tartó, extrém kánikula, akkor ez a hó július közepéig biztosan kitart.
TEHÁT! Csak most, csak Neked, akciósan...
Igen! 17 napos extrém kaland-nyaralás 120eFt részvételi díjért! (Ahol a Magyországon nyugat-európai árakhoz képest olcsón megvásárolt kajádat kísérőautó szállítja és a javasolt költőpénz, amiből az elmúlt évek tapasztalatia alapján ki lehet jönni, 25-30 Euro.)
A kb. 120eFt részvételi díj tartalmazza az utazás költségeit kerékpárszállítással Budapestről Sopronba és vissza Innsbruckból Budapestre, a kísérőautó költségeit (a csomagok szállítás a túra egész tartamára), a szállásköltségeket kempingben 16 éjszakára, betegség- és balesetbiztosítást. ("apróbetűs" rész nélkül)

Jelentkezési határidő 2012. március 15. 30eFt befizetésével
További befizetések 2012. április 15. közös költségekre 30eFt
Az utolsó részletet (200 Euro) 2012. június 15-ig kell befizetni.
Legutóbbi frissítés 2012. július 02.
Legalább egy tucatnyi résztvevő már biztosnak tűnik
( "

( " ! " ígéretük szerint a közeli napokban fizetnek)
Lévén, hogy a maximális létszám 20 fő,
lassan megnyitom a várólistát is.
És íme: Már meg van az első helyezett a várólistán!
... és megindult a visszamondási sor is.

I. részlet | II. részlet | III. részlet | kaució | ||||
márc. 15. | ápr. 15. | június 15. | június 15. | ||||
1. | Árkos Gergely | ![]() | 9.a | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
2. | Bartal Dániel | ![]() | 13.e | 30eFt | 30eFt | 15eFt | |
3. | Dömők Dávid | ![]() | 12.d 2008/2009 | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
4. | Dömők Gergely | ![]() | 30eFt | 30eFt | 15eFt | ||
5. | Engedy Anna | ![]() | 12.a 2006/2007 | 30eFt | 30eFt | 15eFt | |
6. | Gönczi Ákos | ![]() | 12.a 2007/2008 | 30eFt | 30eFt | 15eFt | |
7. | Hoang Quoc Anh | ![]() | 13.e 2010/2011 | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
8. | Hunyady Gergely | ![]() | 11.a | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
9. | Jánosi Gergely | ![]() | Egressy Szki 13.k 2007/2008 | - | - | 200 EUR | 15eFt |
10. | Kiss Benedek | ![]() | 10.b | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
11. | Kiss-Illés Dániel | ![]() | 11.a | - | - | - | - |
12. | Kiss-Illés Gergely | ![]() | Fazekas Mihály Gimnázium | - | - | - | - |
13. | Konkoly Bálint | ![]() | 11.a | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | |
14. | Osztrovszky Zsolt | ![]() | 13.e 2010/2011 | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
15. | Pillis Csilla | ![]() | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt | |
16. | Rátkai Zsófia | ![]() | 9.a | 30eFt | 20eFt | 30eFt | - |
17. | Sticza Gergő | ![]() | 9.a | - | - | - | - |
18. | Szabó András | ![]() | 8.a | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
19. | Szabó Attila | ![]() | 10.a | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
20. | Szabó Mátyás | ![]() | 10.b | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
21. | Szabó Sándor | ![]() | 10.c | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
22. | Szakony Szilvia | ![]() | 12.e | - | - | - | - |
23. | Szászi Ivett | ![]() | 12.e | 30eFt | 30eFt | ||
24. | Szendi Gábor | ![]() | 12.c 2007/2008 | 30eFt | 30eFt | 200 EUR | 15eFt |
25. | Tábori Zsófia | ![]() | 12.d 2010/2011 | - | - | - | - |
26. | Tóth Zsombor | ![]() | 10.b | - | - | - | - |
27. | Varga Tamás | ![]() | Egressy Szki 13.k 2007/2008 | 30eFt | 30eFt | - | - |
28. | Váry Anna | ![]() | 13.e 2010/2011 | - | - | - | - |
NAGYON FONTOS tudnivalók!
1. Befizetések
A befizetési határidőket kérem pontosan betartani. Ha esetleg valaki pillanatnyi anyagi nehézséggel küzd, baráti kölcsönnel ki tudom segíteni, de kivételt nem tudok tenni.
A túráról kizárt vagy túrát lemondó diák - tekintettel az elmúlt évek tapasztalataira - a 2012. április 15-ig az utazásra és a közös költségekre befizetett 60eFt előleget NEM kapja vissza!
(Ez alól kivétel, ha a túravezető által is elfogadott, minden egyéb feltételnek megfelelő résztvevő veszi át a helyét.)
A túrát költségmentesen lemondani 2012. április 20-ig lehet.
Javasolt költőpénz 30-40 Euro.
A túrán végig kísérő kocsi biztosítja a nehéz csomagok szállítását, és szükség esetén műszaki segítséget, illetve sérült vagy beteg túrázó orvoshoz juttatását és a túrán való további szállítását. A kísérő mikrobusz bérléséhez 15eFt/fő kaució szükséges, amit LEGKÉSŐBB június 15-ig kell befizetni. Amennyiben a járművet a túra végén sérülésmentesen adjuk vissza ez az összeg természetesen visszajár!
2. Kerékpár
A túrán résztvenni csak kifogástalan műszaki állapotú és megfelelő minőségű kerékpárral lehet.
A kerékpárt fel kell szerelni jó minőségű első és hátsó lámpával, (lehetőség szerint sárvédővel), erős csomagtartóval, biztonságosan rögzített túratáskával. Az egyéni felszerelés egy részét kerékpáron kell szállítani.
Kérem, hogy senki ne kérjen semmilyen engedményt, hiszen ha egynek más feltételt szabok, akkor azt más is kérheti.
Így ezt megelőzendően már minden ilyen jellegű kérést most elutasítok.
A kerékpár legrövidebb váltóáttétele legalább 1:1 legyen. A hágók magasak és meredekek, ez esetleg erős szembeszélben csomaggal meterhelt kerékpárral még az edzettebeknek is kihívás.
3. Felszerelés
Minden ami kell és semmi ami nem. A kísérőkocsi közös szervizpakkot visz. A kísérőautóba kerülhet két zárt, közepes méretű sporttáska és/vagy bőrönd kajával, valamint sátor és hálózsák mehet az autóba.
(Gondolj arra, hogy a kísérő kocsi teherbírása nem végtelen és a többieknek is van csomagjuk.) Apró szatyrok felejtősek. Amennyiben "véletlenül" mégis bekerül az autóba, ferde hajítás tanulmányozása következik. A napi vásárlások csomagjait az adott napi kempingig is a kerékpáron kell szállítani.
A teljes önellátást Magyarországon vásárolt élelmiszerből lehet megoldani, amelyet a kísérő kocsi szállít. Kisebb főzési lehetőség lesz. Zacskósleves, készétel konzervek melegítésére gázfőzőt viszünk. Külföldön csak kenyeret, joghurtot, apró kiegészítőket kell vásárolni. A javasolt felszerelésről a résztvevők listát kapnak.
Lap teteje